Vacature: Verenigingsmanager gezocht! (24 uur)

27-06-24 09:55

Vacature: Verenigingsmanager gezocht! (24 uur)

Wil jij deel uitmaken van een dynamisch team dat zich inzet voor de biologische sector? Deins je niet terug voor een uitdaging, en heb jij een dosis creativiteit en organisatievermogen in je achterzak? Biowinkelvereniging zoekt een ervaren verenigingsmanager die klaar is voor een nieuwe uitdaging!

Wat ga je doen als verenigingsmanager?

Als verenigingsmanager ben je verantwoordelijk voor de bestuurlijke ondersteuning van de Biowinkelvereniging. Je werkt nauw samen met het BWV-bestuur, de vertegenwoordigers van BioNederland en BioHuis, en het team van Bionext. Je ondersteunt en adviseert het bestuur, en je houdt van netwerken en constructief samenwerken met de Coöperatie Bionext, Biohuis & BioNederland, eigen achterban, overheidsinstanties en overige organisaties, zoals Skal. Je draagt bij aan het zichtbaar maken en houden van de biologische winkels via mijnbiowinkel.nl en (korte keten) projecten, maar ook door de organisatie van overkoepelende campagnes, bijeenkomsten en netwerkevents.

Wat vragen wij van jou?

We zoeken een enthousiaste professional met een hands-on mentaliteit, die graag werkt in een klein team. Je bent een verbinder, communicatief sterk, en je staat stevig in je schoenen. Daarnaast ben je je bewust van de sector en de achterban die je gaat vertegenwoordigen. Om succesvol te zijn in deze functie, vragen we het volgende van jou:

• HBO/WO werk- en denkniveau en relevante werkervaring in een vergelijkbare functie;
  • Beschikbaarheid voor 24 uur per week;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en schrift;
  • Groot verantwoordelijkheidsgevoel en het vermogen om goed zelfstandig, flexibel en gestructureerd te werken;
  • Affiniteit met biologisch; jij weet de weg naar de biologische speciaal zaken;
  • Ervaring met Retail communicatie/marketing en bestuursprocessen is een pré;

Wat bieden wij jou?

Bij Biowinkelvereniging kom je terecht in een inspirerende werkomgeving waar je de ruimte krijgt om te groeien en jezelf verder te ontwikkelen. Wij bieden een uitstekend arbeidsvoorwaardepakket met goed primaire en secundaire voorwaarden, waaronder:

• Een salaris tussen de € 3.500,- en € 4.000,- o.b.v. 40 uur, passend bij jouw kennis en kunde;
  • Hybride werkvorm, waarbij je minimaal 1 á 2 dagen per week op kantoor in Ede werkt en/of een thuiswerkvergoeding ontvangt. Zo vinden we samen de balans tussen werken op afstand en samenwerken op kantoor;
  • Reiskostenvergoeding of NS-business card;
  • Een laptop en mobiele telefoon;
  • Een kantoor op een prachtige locatie, naast de A12 en op 10 minuten loopafstand van Ede-Wageningen station;
  • Een zeer veelzijdige en afwisselende functie met veel verantwoordelijkheid, vrijheid en zelfstandigheid.

Over Biowinkelvereniging

De Biowinkelvereniging is dé vereniging van biologische winkels waar ook de online webwinkels, bakkers, slagers en boerderij winkels onder vallen (215 leden). De biologische winkel is al decennia de aanjager en locomotief van de biologische markt. Deze keuze voor minimaal 90% biologisch, transparantie en constante ontwikkeling in verduurzaming maakt dat wij een echt voortrekkersrol bekleden. Mijnbiowinkel.nl is sinds 2023 ons groeiende platform om onze zichtbaarheid te vergroten.

De Biowinkelvereniging werkt samen met de Coöperatieve Vereniging Bionext. Bionext, de ketenorganisatie voor biologische landbouw en voeding behartigen de belangen van de biologische sector op verschillende vlakken, waaronder onderzoek, publiciteit, wetgeving, lobby en marktontwikkeling. Door deze samenwerkingsstructuur vertegenwoordigd en verbindt Bionext de hele biologische keten, van boer tot consument. De pijlers zijn de drie verenigingen: Biohuis (boeren en tuinders), BioNederland (handel en verwerking) en de Biowinkelvereniging (biologische speciaalzaken).

Klaar om ons team te versterken en bij te dragen aan een duurzamere toekomst? Solliciteer dan nu en stuur je cv en motivatiebrief naar Martine van Gent van.gent@bionext.nl

Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Roosmarijn Saat (Voorzitter Biowinkelvereniging) roosmarijn@gimselrotterdam.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.