Demeter weken 2024: Maak er een feestje van op jouw winkelvloer

09-09-24 11:36

Week 40 en 41 staan zoals ieder jaar weer in het teken van Demeter. Er zijn verschillende acties op de winkelvloer. Een moment waar je als winkel mooi op in kunt spelen door flink uit te pakken met heerlijke proeverijen!

Wat we van jou vragen:

1. Zet jouw favoriete Demeter producten in het zonnetje

In de Demeter weken zijn er veel acties met Demeter producten. Koop ze ruim in, geef ze aandacht op social media en maak er een feestelijke proeverij van in de winkel. Zorg ervoor dat klanten op verschillende plekken in de winkel wat kunnen proeven. Er zijn genoeg Demeter producten die makkelijk te bereiden zijn, denk aan partjes fruit, kaas, sappen of zuivel. Maar je zou ook een teamlid of leverancier kunnen vragen om een proeverij te organiseren. Het is immers het jubileumjaar voor Demeter, dus reden genoeg voor een feestje.

2. Haal de banner en schapkaarten weer uit de kast

We gebruiken dezelfde banner als afgelopen jaren ‘Eet meer impact’. Per ongeluk weggedaan? Geen probleem, geef het even aan en we sturen een nieuwe (zolang de voorraad strekt). Schapkaarten kun je eenvoudig zelf opnieuw printen, uitknippen en ophangen. Download de schapkaartjes hier (148x105 of 140x85).

Leg de Demeter brochure prominent in de winkel. Stichting Demeter heeft nog veel meer promotiematerialen. Je kunt ze via deze link bestellen. Promotiematerialen - Stichting Demeter

3. Zorg dat jouw medewerkers de e-learning hebben gevolgd

Stichting Demeter heeft een fantastische e-learning gemaakt waarmee je stap voor stap leert wat het Demeter keurmerk inhoudt. Het is gratis te volgen op het platform van de Bioacademy. Hét Demeter keurmerk - BioAcademy

4. Deel video’s op social media over Demeter boerderijen die je kunt bezoeken

Stichting Demeter heeft dit jaar een lijst met 15 boerderijen gemaakt die open zijn voor publiek. Consumenten die een boerderij bezoeken en dit delen op social media maken kans op €250 winkeltegoed bij de biospeciaalzaak. Meedoen kan t/m 20 september. Je hebt hiervoor flyers ontvangen om in de winkel te verspreiden. Vergeet niet om ook via jouw social media de video’s van de bezoekboerderijen te verspreiden.

Dat doe je zo:

• Ga naar de instagram of facebook pagina van Stichting Demeter (demeter_nl)
  • Klik op een reel over een bezoekboerderij
  • Klik op het pijltje onder de video (zie afbeelding)
  • Klik op ‘toevoegen aan verhaal’ en klaar is Kees

vind-ik-leuk(s)