'De Mooiste Boodschap...' op tv!
06-04-23 13:20
Heb je 'm al gezien?
Bionext is vorig jaar een 3-jarige promotiecampagne gestart. De nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ moet consumenten middels ‘nudges’ in online en fysieke supermarkten stimuleren om vaker biologisch te kopen. Subtiele aanpassingen in de winkelomgeving zullen consumenten onbewust een duwtje in de rug geven om voor biologisch te kiezen. De driejarige Europese campagne heeft als doel groei van het biologische marktaandeel en moet de herkenbaarheid en vertrouwen in het Europese biologische keurmerk vergroten.
Als onderdeel hiervan is er van 10 t/m 19 april 2023 een tv-commercial te zien op de publieke zenders NPO1/2/3.
Je kunt het volledige uitzendschema van de commercial hier downloaden. Of bekijk het tv-spotje op YouTube
Uit het onderzoek in de ‘Greenpaper Biologisch & Communicatie’ blijkt dat we de bekende intention-behaviour gap van consumenten kunnen verkleinen door te benadrukken dat consumenten met een bio-aankoop echt een verschil kunnen maken. Dit is dan ook de hoofdboodschap van deze commercial.
- Lees hier verder over de EU campagne 'De Mooiste Boodschap is Bio'.