Doe mee met Organic Action Day op 23 september 2022!

07-09-22 10:58

Welke impact heeft het als we één dag massaal kiezen voor 100% biologisch?
23 September 2022 is door EU-organisatie IFOAM uitgeroepen tot Organic Action Day. Het doel van deze dag is om in 2030 25% biologisch akkeroppervlak te bereiken. We hebben een recept gemaakt voor een lekkere soep met pompoen, appel en gember. Daarnaast hebben we de impact uitgerekend als je deze soep maakt met 100% biologische ingrediënten, maar ook wanneer je hem zou maken met niet-biologische ingrediënten. De uitkomst is shocking! Als je deze biologische soep voor 4 personen maakt, bespaar je bijna 30 gram CO² en meer dan 8 liter water. Over impact gesproken! Hoe de berekening tot stand is gekomen en alle uitkomsten kun je hier lezen.

De ingrediënten van het recept zijn van 19 t/m 25 september in de aanbieding. Het recept én de ingrediënten kan de klant dus gelijk meenemen uit de winkel en staat ook op diverse plekken online.

Laat proeven!
Kook speciaal voor Organic Action Day de soep en laat deze proeven in de winkel!
Organic Action Day is ontstaan uit een samenwerking van de Biowinkelvereniging, de vrije biologische speciaalzaken, Odin, Ekoplaza en Eosta.

Wat moet je doen om deel te nemen?

Stuur uiterlijk zondag 11 september een mail naar info@biowinkelvereniging.nl met JA ik doe mee! met je bedrijfsgegevens. Groothandel Odin zorgt voor de verspreiding.
Ontvang gratis een bundel flyers met het recept, de impact en een A1 poster!

Vanuit de groothandels, BWV en Bionext zal er veel aandacht geschonken worden aan deze dag dus doe mee. Na het weekend van de 23e maken wij de balans op en sturen wij er een (pers)bericht uit hoeveel water, CO2 en aarde wij met elkaar bespaard hebben met alleen al de verkoop van deze soep.

Meer weten? Ga direct naar de campagne pagina!

vind-ik-leuk(s)