Even voorstellen: bestuurslid Ron Lenferink – De Groene Weg

05-05-22 11:28

Wij stellen graag voor: bestuurslid Ron Lenferink – De Groene Weg

Waarom ben je in het bestuur gekomen en wat is jouw rol?
Voorheen was onze franchisemanager Wiljo Kuenen actief in het bestuur. Hij heeft ons verlaten om aandacht te besteden aan zijn eigen winkel. Ik heb zijn rol najaar 2022 overgenomen.

Wat zou je je collega winkeliers willen meegeven over de Biowinkelvereniging?
De Bio winkelvereniging is een mooi medium om samen te sparren hoe de biowinkels nog beter onder de aandacht kunnen brengen bij bestaande en nieuwe klanten. Biowinkels zijn speciaalzaken die een duidelijk onderscheidende rol hebben en die ook moeten waarmaken naar de consument . dit betreft niet alleen het assortiment maar ook in beleving naar en benadering van de consument

De Skal certificatie is bij jullie in volle gang, kan je hier iets meer over vertellen?
Een Skalceritificatie is altijd weer spannend voor onze winkels . Er veranderd nog weel eens wat en je wilt graag goed voorbereid zijn. Gelukkig helpen onze winkels elkaar door elkaar op de hoogte te houden van het verloop van de audits . Dit werkt heel erg goed. Ook zijn we bezig met een handboek voor productbereiders aan te leggen. Daarnaast zou ik graag hier verder op willen anticiperen door met Skal in gesprek te treden hoe we de certificeringen nog beter en efficiënter kunnen laten verlopen wat voor beide partijen een win win gaat opleveren.

Waarvoor kunnen collega ondernemers jou bellen om over te sparren?
De échte speciaalzaken gaan fors terrein winnen. Ik geloof oprecht in een toekomst voor foodspeciaalzaken, maar dan alleen de ‘betere’. Dat worden bedrijven waar de liefde voor lekker en gezond eten ervan afdruipt. Niet alleen bij de ondernemer, maar ook bij zijn medewerkers en in elke vezel van de winkel (en van de website). In speciaalzaken moeten klanten als gast behandeld worden , verwend worden en waar ze graag even langer wil blijven hangen. En waar ze als gast/klant altijd nét iets meer krijgen dan ze verwachten. Over dit soort vraagstukken wil ik graag met enthousiaste mensen met goede ideeën sparren.

vind-ik-leuk(s)