Centrale Winkel Automatisering

CWA-JDS

De onmisbare artikeldata-schakel tussen leveranciers en winkel

CWA-JDS is de vernieuwde infrastructuur voor het Centrale Winkelautomatisering Artikelbestand (CWA) voor de biologische sector. Ruim 200 winkels en 21 leveranciers zijn aangesloten op het CWA-JDS artikeldata-platform. Dagelijks worden mutatiebestanden van leveranciers verwerkt en in de avond/nacht klaargezet voor plaatsing op de ftp-locaties van de aangesloten winkels (of van hun winkelautomatiseerder). De volgende ochtend, na acceptatie van de nieuwe bestanden, heeft de winkel weer alle actuele prijzen en overige artikelinfo in de kassa.

CWA b.v. is 100% eigendom van de gebruikers. Het bestuur van Stichting CWA bestaat uit:

• Roosmarijn Saat (Gimsel Rotterdam) - voorzitter
  • Pieter Tent (Ekoplaza Nachtegaalstraat Utrecht) - penningmeester
  • Merle Koomans van den Dries (Odin) - secretaris
  • Erik Does (Udea/Ekoplaza) - bestuurder

Alle bestuurders van Stichting CWA maken ook deel uit van het bestuur van de Biowinkelvereniging (BWV). Leden van de BWV genieten sterk voordeel en betalen niet voor de dienst artikeldata (alleen 200 Euro voor de Servicedesk).

De onafhankelijkheid van de Stichting CWA is geborgd in de statuten. De bestuurders hebben geen toegang tot gevoelige data en verkoop van de CWA b.v. aandelen is statutair alleen mogelijk met instemming van het bestuur van Stichting Bionext, als extra borging voor de onafhankelijkheid. Stichting CWA en CWA b.v. hebben geen winstoogmerk. CWA b.v. wordt aangestuurd door Bavo van den Idsert.

CWA-JDS diensten voor winkels en leveranciers

A. Artikeldata
De kernfunctie van het CWA-JDS systeem is de geautomatiseerde ontvangst van vernieuwde artikeldata van de aangesloten leveranciers door biologische winkels. Na acceptatie van de dagelijkse updates zijn alle prijs-, actie- en overige gegevens weer up-to-date in het kassasysteem. CWA-JDS telt meer dan 70.000 artikeldata van momenteel 21 leveranciers.

De artikelbestanden worden op alle essentiële velden door CWA-JDS gecontroleerd om te voorkomen dat er onjuiste informatie in de kassa’s terecht komt. De bestanden worden dagelijks verwerkt en ’s nachts klaargezet voor import door de winkels, of hun kassa-automatiseerder. Negen verschillende kassa-systemen kunnen de CWA-JDS informatie verwerken.

CWA-JDS levert ook acties met een bepaalde start- en eindtijd. De data bevatten ook informatie die vanuit wettelijke regelgeving ten aanzien allergenen en ingrediënten ten behoeve van consumentenvoorlichting.

B. Digitaal bestellen met CWA Aspos Bestel
Een deel van de CWA klanten maakt gebruik van de mogelijkheid tot automatisch bestellen bij haar leveranciers via CWA Aspos Bestel. Deze module is zeer geschikt voor winkels die geen gebruik maken van het automatisch bestelsysteem van hun kassa-automatiseerders en/of leveranciers.

C. CWA fotoservice

Een aantal leveranciers stelt fotobestanden beschikbaar aan CWA-JDS (zie overzicht leveranciers). Deze service is gericht op het opladen van foto’s voor een webshop of het zelf opmaken van (digitale) nieuwsbrieven en actiefolders.

Overzicht CWA-JDS leveranciers

Servicedesk, informatie en aanmelden

Voor meer informatie of aanmelden is de CWA servicedesk te bereiken tijdens kantooruren op

telefoon 06 22 66 79 43. Of stuur ons een mail op servicedesk@cwadiensten.nl.

Administratie en management

Voor vragen of informatie over facturen. Neem contact op met Tamara of Theo (Bionext): 030 - 233 99 70.

Algemeen manager van CWA b.v.: Bavo van den Idsert.
Telefoon 06 26 16 00 49

Email: bavo@idsoke.nl